Silnik to serce każdego urządzenia, które potrzebuje napędu. Mowa tu więc zarówno o kosiarkach spalinowych, jak i na przykład pilarkach. Jedne z dostępnych na rynku jednostek napędowych do takich sprzętów to silniki Emak, czyli jednostki produkowane przez włoską firmę z 50-letnią historią, która posiada bogatą ofertę silników, a także pilarek, kosiarek, traktorków ogrodniczych i wielu innych sprzętów potrzebnych w rolnictwie, leśnictwie i ogrodnictwie. Co jednak na temat silników Emak mówią opinie ich użytkowników?
Sprawdź: Pilarki Echo — opinie, forum, ceny, serwis, części
Silnik Emak – opinie
Jeśli zastanawiamy się, czy postawić na sprzęt wyposażony w silnik Emak opinie pochodzące od użytkowników urządzeń wyposażonych w jednostki tego włoskiego producenta będą naprawdę cenne. Marka ta na polskim rynku działa od kilkunastu lat, lecz wiele osób wciąż nie do końca jej ufa, przez błędne przeświadczenie, że są to silniki chińskie.
Pomimo tego, gdy sprawdzimy pochodzące od osób wykorzystujących silnik Emak opinie, to te są w dużej części pozytywne. Specjaliści doceniają elastyczność silników Emak, gdyż te górnozaworowe jednostki dobrze pracują zarówno na wysokich, jak i niskich obrotach. Ponadto zwraca się uwagę na ich trwałość, czy też niezłe zużycie paliwa. Główna wada to gaźnik, który jest dość wyczulony na jakość paliwa i jeśli zaleje się go brudnym paliwem lub zostawi się paliwo w kosiarce na dłuższy okres, to konieczne może okazać się czyszczenie gaźnika.
Silnik Emak k800 – opinie na forum
Jedną z jednostek oferowanych przez włoską markę jest model k800. Silnik Emak k800 forum osób profesjonalnie pracujących z użyciem kosiarek, jak i po prostu używając ich do koszenia przydomowego trawnika lub swojej działki ocenia dość pozytywnie. Jest to jednostka o pojemności 196 centymetrów sześciennych, której moc maksymalna to około 6,5 KM.
To, na co zwracają uwagę specjaliści na forum, to konstrukcja silnika Emak. Ta jest naprawdę solidna, gdyż znajdziemy w niej żeliwną tuleję cylindra, bardzo twardy i wytrzymały wał silnika, czy też prostą budowę, dzięki której takie czynności jak czyszczenie gaźnika są niezwykle proste.

Silnik Emak k1600 – opinie, co mówią na forum?
Silnik Emak k1600 ohv 16 km to już naprawdę spora jednostka w ofercie tej włoskiej marki i montuje się go do większych kosiarek. Wynika to z jego mocy wynoszącej 16 koni mechanicznych, a także pojemności wynoszącej aż 452 centymetry sześcienne.
W wątkach, których tematem jest silnik Emak k1600 OHV 16 km chwali się moc, a także wytrzymałość tej jednostki napędowej, która dobrze sprawdza się przy trudniejszych pracach, na co pozwala jej wysoka moc wynosząca 16 koni mechanicznych.
Silnik Emak k600 opinie
Inny dosyć często spotykany w kosiarkach silnik Emak to model k600. Jest to jednostka podobna do silnika k800, która różni się pojemność, gdyż ta wynosi 140 centymetrów sześciennych. Chcąc kupić silnik Emak k600 opinie są czymś, co zdecydowanie warto sprawdzić.
Dotyczące silnika Emak k600 opinie chwalą jego konstrukcję. Jest to bowiem jednostka górnozaworowa, dzięki czemu generuje ona znacznie mniej wibracji oraz hałasu, a także zużywa mniej paliwa. Ponadto jest to jednostka żywotna, dzięki temu, że jest ona wyposażona w żeliwne tuleje cylindra, czy też podwójne łożyska kulkowe wału korbowego.
Sprawdź: Jak zrobić wyważarkę do noży kosiarki? Wyważarka do noży
Emak czy B&S?
Jednym z częściej poruszanych tematów jest to, czy wybrać silnik Emak czy B&S. Jednostki napędowe od tych dwóch producentów bardzo często są zestawiane ze sobą ze względu na podobne parametry, czy też obecność w tym samym segmencie cenowym. W tej kwestii jest podobnie jak w wielu innych, czyli znajdziemy tyle opinii, ilu użytkowników tych kosiarek. Fachowe porady potrafią się jednak skłaniać w kierunku jednostek Emak.
Główne różnice na korzyść jednostek Emak to między innymi ich konstrukcja, dzięki której są one bardzo trwałe. Większość jednostek Emak jest bowiem wyposażonych w takie elementy jak żeliwne tuleje cylindra, czy też łożyska na wale korbowym, czego w jednostkach B&S nie uświadczymy. Do tego na korzyść silników Emak przemawia także lepsza dostępność części zamiennych, bardzo twarde wały silnika, które rzadko ulegają wygięciu, co w silnikach B&S zdarza się zdecydowanie częściej.