Dobór odpowiedniej jednostki napędowej do swojego sprzętu takiego jak na przykład kosiarka jest niesamowicie ważny. Od tej decyzji zależą takie kwestie jak koszta eksploatacji urządzenia, jego trwałość, czy też po prostu wydajność. Jednym z częstych pytań, w kwestii wyboru silnika jest to, czy lepsze są jednostki napędowe Loncin, czy Briggs? Czym różnią się te silniki i które są lepszym wyborem?
Sprawdź: Jak zrobić wyważarkę do noży kosiarki? Wyważarka do noży
Loncin czy Briggs – za i przeciw
Dyskusje na temat tego, czy lepsze są silniki Loncin, czy Briggs, a tak właściwie Briggs & Stratton potrafią być niezwykle zacięte. W wyborze z pewnością może pomóc poznanie obu tych marek silników stosowanych na przykład w kosiarkach, maszynach budowlanych, czy też w pompach.
Silniki Loncin to konstrukcje budowane przez chiński koncern Loncin Motor Co. Ltd., który działa an rynku od 1993 roku. Oczywiście pomimo tego, że jest to producent chiński, posiada on naprawdę wielu przedstawicieli na całym świecie, przez co jednostki napędowe Loncin bez problemu zakupimy również w Polsce. Co ciekawe koncern zajmuje się nie tylko produkcją silników do urządzeń ogrodniczych oraz maszyn rolniczych, ale też produkcją motocykli. Oferta marki Loncin jest tworzona również we współpracy z dużymi koncernami i na przykład chińska firma produkuje jednostki we współpracy z japońską Hondą.
Briggs, a tak właściwie Briggs & Stratton to z kolei firma amerykańska, która może pochwalić się niesamowicie bogatą historią, gdyż założono ją w 1908 roku, czyli około prawie 115 lat temu. Firma ta ma na koncie wiele innowacji, takich jak pierwszy silnik aluminiowy stosowany w kosiarkach. Briggs & Stratton produkuje przede wszystkim silniki benzynowe chłodzone powietrzem, które stosuje się w maszynach rolniczych oraz urządzeniach ogrodniczych. Amerykańskie przedsiębiorstwo oprócz tego zajmuje się na przykład konstrukcją jednostek napędowych do gokartów.
Sprawdź: Pilarki Echo — opinie, forum, ceny, serwis, części
Skoro znamy już obu producentów nieco lepiej możemy przejść do tego czy lepiej wybrać silniki Loncin, czy Briggs & Stratton i jakie są wady oraz zalety obu tych producentów. Sama „moc” marki jest zdecydowanie po stronie Briggs & Stratton. Amerykański producent jest dobrze znany na całym świecie i istnieje od ponad stu lat, a jednostki Loncin to wciąż nowość na polskim rynku, a sam koncern istnieje niecałe 30 lat. Nie można jednak skupiać się na przeszłości i znacznie ważniejsze jest to, co sobą prezentują silniki.
Użytkownicy silników Loncin oraz Briggs zwracają uwagi przede wszystkim na mankamenty, z którymi zmagają się te jednostki. To właśnie na nie trzeba zwrócić uwagę, gdyż obie jednostki zapewniają wystarczające warunki do pracy i najważniejsza jest po prostu ich żywotność. Tutaj z kolei trudno wskazać zdecydowanego zwycięzcę. Silnik Briggs & Stratton wedle wielu użytkowników nie są już tak wysokiej jakości, jak miało to miejsce w przeszłości. Dziś, aby utrzymać konkurencyjne ceny, spotkamy w nich różne rozwiązania, które nie najlepiej wspomagają trwałość tych jednostek. Problemem są przede wszystkim części z aluminium, których żywotność pozostawia wiele do życzenia.
Silniki Loncin są z kolei chwalone za dobry stosunek ceny do długowieczności, gdyż potrafią wytrzymać naprawdę długo. To, co jest przewagą w kwestii trwałości tych silników to między innymi elementy żeliwne, które mogą wytrzymać znacznie dłużej od tych wykonanych z aluminium. W wielu silnikach Loncin spotkamy między innymi żeliwne tuleje cylindra, a także znacznie bardziej odporne na wyginanie wały.